Algemene leveringsvoorwaarden van de Sieradendoos.

 

1. PRIJZEN
Alle vermelde prijzen op de website zijn in Euro's en inclusief BTW.
Afhankelijk van de betaalmethode kunnen prijzen en/of eindprijzen variëren.
Door fluctuaties in de edelmetaalkoersen kunnen prijzen van artikelen daags veranderen.


2. BESTELLEN

a. Over uw bestelling kunt u navraag doen bij de Sieradendoos, E-mail : info@megakortingjuwelier.nl of sieradendoos@gmail.com. U dient uw bestelnummer hierbij te vermelden.
b. de Sieradendoos kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor foutieve leveringen veroorzaakt door onduidelijkheden op het bestelformulier.
c. de Sieradendoos behoudt het recht om zonder opgaaf van redenen bestellingen te weigeren.
d. Bestellingen worden geleverd uit de voorraad of voor u besteld bij de fabrikant of leverancier of speciaal voor u op maat gemaakt/vervaardigd. Als goederen op het moment van bestellen niet aanwezig zijn, krijgt u bericht per e-mail over de verwachtte leverdatum.
e. Indien uw bestelling uit meerdere artikelen bestaat, zal dit 1 opdracht worden behandeld.
f. U krijgt na het plaatsen van de bestelling een bevestiging toegestuurd waarin de uiteindelijk te leveren goederen en het totaalbedrag vermeld zijn. Deze goederen worden voor u gereserveerd, besteld, vervaardigd, vermaakt en/of gegraveerd.
g. Wij beschouwen een bestelling pas definintief als besteld als uw betaling door ons is ontvangen.


3. BETALING

de Sieradendoos levert niet op rekening. Uitsluitend op de onderstaande wijzen:
a. Betaling via iDEAL of Bancontact
b. Vooraf overmaken op onze Bankrekening IBAN:NL20INGB0005969525 - BIC:INGBNL2A tnv S Brandse o.v.v het bestelnummer en de naam waaronder de bestelling is gedaan.
Pas als uw betaling door ons is ontvangen beschouwen wij een bestelling daadwerkelijk als besteld.


4. LEVERING

a. De levering op uw adres geschiedt meestal binnen 1-5 werkdagen indien het door u bestelde artikel op voorraad is. Wij laten u per e-mail weten wanneer uw bestelling verstuurd wordt.
b. Levering van de artikelen geschiedt in een deugdelijke neutrale verpakking via PostNL als normale binnenlandse briefpost zending. De gebruikelijke duur van het transport is 1 à 2 werkdagen. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van de door u gekozen verzendwijze; dit wordt aangegeven op het bestelformulier. LET OP! Als standaard briefpost verzonden zendingen zijn niet verzekerd. De verzending is op uw eigen risico en u kunt de Sieradendoos niet aansprakelijk stellen voor het eventueel niet of niet goed aankomen van uw bestelling. Ons advies is dan ook om uw bestelling ten minste Verzekerd (aangetekend) te laten verzenden. De opgegeven indicatie voor de overkomstduur is alleen geldig bnnen Nederland. Zendingen naar het Buitenland hebben een langere overkomstduur.
c. Indien u een geschenkverpakking wenst dan dient u dit aan te geven in het commentaar vakje tijdens het bestelproces.
d. de Sieradendoos kan niet aansprakelijk gesteld worden voor beschadigde en / of onvolledige aangetekende of verzekerde pakketten. Indien uw pakket beschadigd of geopend aankomt dient u dit niet te accepteren en aan de postbesteller terug te geven.
e. Uw zending wordt verzonden op de door u tijdens het afrekenen gekozen verzendwijze.
f. De factuur voor uw levering kunt u via uw account downloaden en zelf uitprinten. Indien u specifiek een factuur met BTW wenst te ontvangen dan kunt u deze bij ons aanvragen per email, geeft u daarbij uw BTW nummer aan ons door. De BTW factuur wordt per email aan u verzonden
g. Verzending in aangetekende brief. (ingesloten goederen zijn verzekerd tot maximaal 50 euro).
In aangetekende brief met Verzekerservice ( ingesloten goederen zijn verzekerd tot maximaal 500 euro ).
h. Indien uw bestelling met standaard post wordt verzonden dan komt er geen track en trace code op uw zending. Uw zending is dan niet verzekerd en ook niet te volgen. Wij adviseren om te kiezen voor verzekerde verzending. Hiermee wordt de bestelling verzekerd verzonden en komt er dus een track en trace code op uw pakje waarmee de bestelling te volgen is. Wij laten de keuze voor deze mogelijkheid vrij tot een bepaald bestedingsbedrag. Maar raden het wel aan toch deze opwaardering te kiezen. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor het niet of niet goed aankomen van bestellingen die niet verzekerd aan u zijn verzonden.

Houdt u tijdens de vakantieperiode van 15 juli tot ca eind augustus rekening met mogelijk langere levertijden dan dat u van ons gewend bent. Wij zijn af en toe dicht maar onze leveranciers ook. Heeft u haast met een bestelling neem dan vooraf contact op of het bezorgen binnen de gewenste tijd lukt.

 


5. ANNULEREN EN WIJZIGEN VAN EEN BESTELLING

a. Indien de Sieradendoos uw bestelling niet binnen redelijke of overeengekomenrdatum kan leveren heeft u het recht uw bestelling te annuleren. Overmacht en normale besteltijden valen buiten deze, evenals speciaal voor u op maat gemaakte, veranderde, gegraveerde artikelen, speciale aanbiedinen, uitverkoop of speciale bestellingen.
b. De afnemer kan een bestelling via e-mail annuleren. Omdat wij onze levertijden zo kort mogelijk proberen te houden dient u een geplaatste bestelling welke via IDEAL aan ons betaald is uiterlijk 30 minuten nadat u de betaling deed te hebben geanuleerd. Is uw bestelling al ingepakt en of onderweg dan kan er niet meer geannuleerd worden. Wij zullen annuleringskosten in rekening brengen.


6. RUILEN OF RETOUR

a. Ruilen of Retour kan slechts na overleg met Sieradendoos - de Sieradendoos. U krijgt van ons retourinstructies en een retournummer. Zendingen zonder retournummer worden door ons altijd geweigerd.
b Gebruik voor Ruilen of Retour altijd ons retourformulier.
c. Indien de klant gebruik maakt van zijn ruil of retourrecht, komen de kosten van terugzending alsmede mogelijke annuleringskosten en/of administratie en/of bankkosten en verzendkosten voor de verzending naar de klant voor zijn rekening.
d. Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen verminderd met de verzendkosten van de verzending naar de klant.
e Volg voor ruilen of retour verder ook onderstaand stappenplan:

Stappenplan retourneren/ruilen:
Om uw ruiling of retournering zo goed en spoedig mogelijk te verzorgen vragen wij u om onderstaand stappenplan aan te houden;

Download hier ons Ruilen / Retourformulier (Via rechtermuisknop Opslaan als)
Op het formulier kunt u aangeven wat uw voorkeur heeft; of u het artikel wenst te ruilen, te repareren of dat u uw aankoopbedrag van het artikel terug wenst te ontvangen.
Een retour wordt echter altijd door de retourenafdeling beoordeeld om te kijken of het ook daadwerkelijk mogelijk is aan deze voorkeur te voldoen.

Wij verzoeken u het pakket met het product aangetekend (handtekening voor ontvangst) te sturen naar;

S.Brandse
Bladderswijk OZ 50
7885TJ Oranjedorp

Wij adviseren u het pakket aangetekend (handtekening voor ontvangst) te verzenden i.v.m. kwijtraken of beschadigen. Dit is niet verplicht, maar houdt u er rekening mee dat als een niet aangetekende zending onverhoopt niet bij ons aan mocht komen dit uw eigen risico is en dat u ons hiervoor niet aansprakelijk kunt stellen. Dit geldt tevens voor retourzendingen welke als pakket zijn verzonden. Hiervoor hoeft niet te worden getekend waardoor niet zeker is of het pakket terecht komt bij de juiste ontvanger. U kunt geen enkel recht ontlenen aan een track en trace code omdat er geen handtekening voor ontvangst hoeft te worden geplaatst. Helaas komt het regelmatig voor dat pakketjes waar niet voor getekend hoeft te worden in de verkeerde brievenbus worden gedaan. Hierdoor is het zomaar mogelijk dat het, omdat het verkeerd is bezorgd, dus niet bij ons terecht komt.

De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, u wordt op de hoogte gehouden van de status.
Is uw artikel defect? Lees dan ook over garantie en klachten.


7 - UITSLUITING VAN RUILEN OF RETOUR

a. Producten waarin op verzoek gegraveerd is
b. Producten die op speciaal verzoek gemaakt zijn.
c. Producten die op maat gemaakt zijn zoals bijvoorbeeld ringen, kettingen en armbanden,en afgeknipte meterwaren (ketting, leer, veter etc)
d. Producten die overeenkomstig uw specificaties zijn aangepast
e. Oorbellen en piercing sieraden. Wegens hygiene.
f. Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn
g. Producten welke speciaal voor u besteld zijn. (Dit zijn niet de artikelen die wij normaal op voorraad hebben maar die op het moment dat u uw bestelling deed even waren uitverkocht.)

h. Alle artikelen uit de categorie DESIGN.

8. GARANTIE EN KLACHTEN
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets misgaat met uw aankoop, wij zullen dan alles in het werk stellen dat het probleem zo spoedig mogelijk voor u wordt opgelost. Uiteraard met de mogelijkheden die binnen ons bereik liggen.

a. de Sieradendoos hanteert de volgende garantietermijnen:
Nieuwe horloges - 2 jaar op uurwerk. (geen garantie op kast, glas, kronen en band, zelf openen van horloge, waterschade, bij onjuist gebruik). Batterij tot 3 maanden na aankoop.
Sieraden van goud en zilver - Op elk sieraad zit een jaar garantie op fabricagefouten. Schade ontstaan door slijtage tijdens het dragen van het sieraad, onjuist gebruik, breuk van kettingen en armbanden , indeuken van artikelen, valt hier buiten. De garantiebeoordeling wordt gedaan door de goudsmid of een andere deskundige. Hierdoor kan dit soms enige tijd in beslag nemen.
Doublé of plated sieraden. Geen garantie op de doublé laag of plating tenzij dit uitdukkelijk anders is aangegeven.
b.de Sieradendoos is niet aansprakelijk voor schade of letsel aan personen of andere producten, welke is veroorzaakt door het dragen of gebruiken van de geleverde producten.
c. Klachten over het geleverde artikel dienen per omgaande via email aan ons gemeld te worden.
d. de Sieradendoos zal de eventuele schade of niet juist functioneren aan het product beoordelen . Indien blijkt dat het product ondeugdelijk is, wordt het gerepareerd of u krijgt een nieuw exemplaar toegezonden. Indien hetzelfde product niet meer leverbaar is , krijgt u in overleg een vervangend artikel.
e. Schade, die ontstaan is aan het artikel, tengevolge van onjuist gebruik is voor rekening van de afnemer; ook als dit binnen de garantietermijn valt.
f. Schade ontstaan tijdens transport als niet gekozen is voor verzekerde verzending vallen buiten de verantwoording van de Sieradendoos.
g. Reparaties buiten de garantie termijn worden pas uitgevoerd na ontvangst van uw betaling.
h. Artikelen kunnen alleen geruild en teruggenomen worden na overleg en als zij onbeschadigd en in originele staat retour komen. Indien het artikel beschadigd is, zullen de kosten van herstel voor uw rekening zijn. Dit zal direct verrekend worden met de ruiling of de terugbetaling*.
i. Retourzendingen zijn voor rekening en risico van de afnemer.
Om uw garantie - reparatie zo goed en spoedig mogelijk op te lossen vragen wij u om onderstaand stappenplan aan te houden;

Download hier ons Reparatieformulier (Via rechtermuisknop Opslaan als)
Op het formulier kunt u aangeven wat het probleem - defect is. Voeg dit formulier bij de producten in uw zending.

Wij verzoeken u het pakket met het product aangetekend (handtekening voor ontvangst) te sturen naar;

S. Brandse
Bladderswijk OZ 50
7885TJ Oranjedorpd

Wij adviseren u het pakket aangetekend (handtekening voor ontvangst) te verzenden i.v.m. kwijtraken of beschadigen. Dit is niet verplicht, maar houdt u er rekening mee dat als een niet aangetekende zending onverhoopt niet bij ons mocht aankomen, dit uw eigen risico is en dat u ons hiervoor niet aansprakelijk kunt stellen.

LET OP: Bij een defect horloge verzoeken wij u vriendelijk het garantiebewijs van het desbetreffende model mee te sturen..Zonder aanwezigheid van het originele garantiebewijs kunnen wij geen garantie verlenen.
De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, u wordt op de hoogte gehouden van de status. Zodra wij meer informatie hebben, stellen wij u zo spoedig mogelijkop de hoogte. Houdt u rekening met een reparatietermijn van minimaal 14 dagen.
Betreft het een ruiling of retournering? Lees dan eerst ruilen en retourneren.


10. PRIJSWIJZIGINGEN

a. de Sieradendoos behoudt zich het recht voor om zonder enige aankondiging vooraf prijswijzigingen door te voeren.


11. ADRES VOOR RUILEN EN/OF RETOUREN

S. Brandse
Blladderswijk OZ 50
7885TJ

LET OP! Altijd moet er een Retournummer op de zending worden vermeldt. Zendingen zonder retournummer worden door ons geweigerd. Gebruik NOOIT de naam Sieradendoos of Juwelier op de retourzending. Dit is vragen om problemen omdat de post dan zou kunnen vermoeden dat er artikelen van waarde in uw zending kunnen zitten.


10. PRIVACYVERKLARING

Voor uw bestelling hebben wij noodzakelijkerwijze uw adres- en persoonsgegevens nodig. Deze gebruiken wij uitsluitend om uw bestelling te verwerken.
De door u verstrekte persoonlijke gegevens zijn strikt vertrouwelijk en worden enkel door de Sieradendoos gebruikt. We stellen de aan ons ter beschikking gestelde gegevens nooit aan derden beschikbaar.


11. WIJZIGINGEN LEVERINGSVOORWAARDEN

de Sieradendoos behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te wijzigen, zonder hierover verantwoording af te leggen aan anderen.