de Sieradendoos

Veel gestelde vragen

 

Vraag: Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

Antwoord: Als wij het door u bestelde sieraad op voorraad hebben wordt het op de dag dat wij het geld ontvangen nog verstuurd. Hoe lang uw geld onderweg is is afhankelijk van welke betaalmethode u heeft gebruikt en bij welke bank u bankiert. Over het algemeen geldt dat betalingen met iDeal het snelste zijn. In deze gevallen wordt uw bestelling vaak dezelfde dag nog verzonden ( Indien op voorraad en mits betaald vóór 15.00 uur).
Is uw artikel niet op voorraad dan kan het enkele dagen duren voordat uw bestelling verstuurd wordt. Is dit langer dan 7 werkdagen na ontvangst van uw betaling dan nemen wij altijd even contact met u op. Wilt u vooraf weten wat de levertijd is dan raden wij u altijd aan even contact op te nemen via e-mail.

 

Vraag: Ik zoek iets dat niet in jullie webwinkel staat, kunnen jullie het dan ook niet leveren?

Anwoord: Als u een artikel zoek dat niet in onze webshop staat dan wil dat nog niet zeggen dat wij het niet kunnen leveren. Stuur ons gewoon even een email met uitleg ( en liefst een foto) over wat u zoekt. Wij zullen dan voor u informeren of wij het artikel wel aan u kunnen leveren.

 

Vraag: Hoe kan het dat jullie zo goedkoop zijn. Is dat wel te vertrouwen?

Antwoord: Doordat wij onze kosten zo laag mogelijk houden, slim inkopen en genoegen nemen met veel minder winst. Kunnen wij onze klanten de laagste prijzen bieden.

 

Vraag: Het is een cadeautje. Hebben jullie ook cadeauverpakkingen?

Antwoord: Ja. Als u dat wenst wordt uw sieraad in een cadeauverpakking verstuurd. U dient dit echter wel aan te geven bij uw bestelling in het vak "opmerkingen". Een cadeauverpakking is bij ons gratis, ongeacht het bedrag dat u besteedt. Wil u om een of andere reden meerdere cadeauverpakkingen bij uw bestelling dan kunt u deze apart mee bestellen via het bestelmenu.

 

Vraag: De vermelde lengtematen, zijn die inclusief slot gemeten?

Antwoord: Ja, alle vermelde lengtematen zijn inclusief het slot gemeten.

 

Vraag: Kan ik mijn bestelling ook eerst zien of afhalen?

Antwoord: Wij zijn een webwinkel zonder fysieke vestiging. Dit betekent dat het helaas niet mogelijk is om ons te bezoeken. Wél bieden wij een niet-goed-geld-terug garantie van 7 dagen. Bent u niet tevreden dan kunt u binnen deze termijn contact met ons opnemen en uw aanschaf terugsturen. U krijgt dan het betaalde bedrag ( exclusief de verzendkosten) terug. Artikelen die speciaal voor u gemaakt, besteld, veranderd of gegraveerd zijn, zijn uitgesloten van retourrecht. Oorbellen en Piercings kunnen om hygiënische redenen niet retour worden genomen.

 

Vraag: Verkopen jullie ook nog andere gouden sieraden dan die op de website staan?

Antwoord: In de winkel verkopen wij op dit moment kleine gouden sieraden. Wij kunnen sommige modellen kettingen of armbanden ook in het goud leveren, maar uitsluitend op bestelling. Dit betekent ook dat wij genoodzaakt zijn om voor dit soort bestellingen vooruit betaling te vragen, zodat wij er zeker van kunnen zijn dat u uw sieraad ook écht afneemt. Bovendien kunnen speciaal op uw verzoek bestelde gouden sieraden niet geruildof retour gezonden worden. Mocht u interesse hebben in een van de sieraden op deze site in het goud, dan kunt u altijd contact met ons opnemen voor een vrijblijvende prijsopgave.

 

Vraag: Waarom zijn sommigetypes kettingen verkrijgbaar in elke gewenste lengte en anderen niet?

Antwoord: Dit heeft te maken met de manier waarop wij inkopen. Sommige kettingsoorten kopen wij per meter in. Vervolgens maken wij hier dan een ketting of armband van. Andere kettingen en armbanden kopen wij "kant en klaar" in. Vaak is het wel mogelijk om deze laatsten in te korten. Overleg even met ons wat de mogelijkheden zijn.

 

Vraag: Ik heb eerder een artikel gezien wat ik nu wil gaan bestellen, maar de prijs is verhoogd! Hoe kan dat?

Antwoord: Helaas zijn zowel de zilverkoers als de goudkoers elke dag wisselend en stijgen. Om die reden moeten wij bij onze leveranciers (voor dezelfde artikelen) steeds vaker meer afrekenen dan de keer daarvoor. Deze prijsstijgingen moeten wij helaas doorberekenen.

 

Vraag: Wordt mijn bestelling wel goed verpakt?

Antwoord: Uw bestelling wordt, afhankelijk van de grootte van de ketting of armband, in een luchtkussen envelop of een plat doosje verstuurd. De wat kwetsbaardere sieraden verpakken wij eerst nog in een zgn. klapetui. Indien nodig gebruiken wij extra opvulling ter voorkoming van beschadiging. Alle bestellingen worden neutraal verpakt, zodat aan de buitenkant niet te zien is dat het om sieraden gaat.

 

Vraag: Verzenden jullie ook naar adresen in het buitenland?

Antwoord: Ja in principe wel, alleen gelden andere tarieven voor verzending als u in het buitenland woont. Als u geen Nederlandse bankrekening heeft is het bovendien mogelijk dat niet iedere betalingsmethode voor u geschikt is. Wij raden u aan om even contact met ons op te nemen als u iets van de site wilt bestellen en niet in Nederland woont. Wij zoeken dan graag naar een passende oplossing voor betalings- en verzendmethode en doen u een vrijblijvende prijsopgave voor uw bestelling, incl. verzendkosten. Let erop dat de aangegeven verzendtijden die wij op de site noemen slechts gelden voor verzending binnen Nederland. En dat bestellingen die naar het buitenland verzonden worden duidelijk langer onderweg zullen zijn.

 

Vraag: Kan ik het door mij bestelde sieraad ook ruilen?

Antwoord: Ja, dat kan, zolang u dit binnen 7 dagen na aankoopdatum doet. U kunt het bestelde ruilen voor een ander sieraad of uw geld terug ontvangen Er zijn echter drie punten waar u rekening mee dient te houden:
1. Neem altijd eerst contact met ons op via email, voordat u het artikel terugstuurt. ( U krijgt dan informatie of het artikel geruild kan worden en een retournummer dat u aan de buitenkant op de retourzending moet vermelden)
2. Het artikel dient onbeschadigd, ongedragen en in de originele verpakking te worden teruggestuurd, vergezeld van de originele aankoopfactuur.

3. Ga altijd te werk volgens de voorwaarden en ons stappenplan voor ruilen of retour.
4. De verzendkosten van het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Om misverstanden te voorkomen dient een retourzending aangetekend en uiteraard voldoende gefrankeerd, aan ons postbusadres gezonden te worden. U behoudt zelf ter controle uw verzendbewijs.

 

Vraag: Ik heb een hekel aan vooraf geld overmaken. Kan ik ook achteraf betalen?

Antwoord: Nee, het is helaas niet mogelijk om achteraf te betalen. Dit heeft ondermeer te maken met de lage marges die wij hanteren, de aard van onze artikelen en de slechte ervaringen die wij hiermee in het verleden hebben opgedaan. Wij vragen hiervoor uw begrip.

 

Vraag: Kan het door mij bestelde artikel ook worden voorzien van een naam of datum? Antwoord: Ja dat kunnen wij in de meeste gevallen voor u verzorgen. Graveerwerk dient u apart mee te bestellen bij uw bestelling. In het vakje voor de opmerkingen tijdens het afrekenen geeft u dan aan wat en hoe er gegraveerd moet worden. En uiteraard zullen wij contact met u opnemen als er onduidlijkheden zijn over het graveerwerk.

 

Vraag: Ik heb een klacht. Waar kan ik deze kenbaar maken?

Antwoord: Klachten kunt u bij ons kenbaar maken door een e-mail te sturen naar verkoop@megakortingjuwelier.nl. Uw klacht zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. U krijgt vervolgens van ons een bericht van ontvangst en een indicatie van de termijn waarop u van ons een antwoord kunt ontvangen. Wij zullen er altijd alles aan doen om uw klacht zo goed mogelijk op te lossen.

 

Vraag: Waar kan ik jullie bereiken?

Antwoord: Via onze E-mail zijn wij altijd bereikbaar en dus kunt u daar al uw vragen 24 uur per dagen 7 dagen in de week aan ons kwijt. Wij kunnen u op onze beurt ook weer op elk ogenblik een antwoord terug geven. Overdag als wij aan het werk zijn hebben wij vaak zware machines aan staan. Omdat onze bedrijfsruimte niet zo erg groot is zouden wij de telefoon niet horen of zou het geluid dusdanig storend werken dat wij u niet fatsoenlijk te woord zouden kunnen staan. Wij vertrouwen op uw begrip.

 

Heeft u andere vragen dan die hier al staan. Mail ons en u krijgt van ons zo snel mogelijk een duidelijk antwoord.